Paneer Butter Masala

Ingredients
Paneer cut in cubes(1/2 lb)
1 onion – chopped
1tsp ginger – garlic paste
4-5 tomatoes
4 tbsp oil
1tbsp crushed kaju
1/4 cup milk
1tbsp kasoori methi
1/2 tsp rosted zeera pd (cumin seeds)
1tsp red chilli pd.
salt to taste
1/2 tsp garam masala
1/2 tsp sugar
1/2 green bell pepper- cut into thin shreds
1/2 Onion cut in thin rings
1tbsp salted butter
Method
Grind onion, ginger, garlic together.
Grind tomatoes to puree.
Cook onion paste(from step 1) to light golden in oil.Add red chilli pd. Cook for 1/2 min.
Add milk gradually. Cook for2-3min.
Add crushed Kaju cook for 2-3min.
Add tomatoes. Cook for 10-15 min on slow fire till oil separates. Add zeera, garam masala, salt,sugar.
Add 1/2 cup water. Cook for another 10-15 min till oil separates and the gravy dries up to thick masala gravy.
Add kasoori methi.
Add paneer and let it simmer for 2 min. Keep aside.
Heat butter in a pan add bell pepper, onions.
Saute for 2-3min.
Add these vegetables to prepared gravy.
Serve hot with roti or parathas.

No comments:

Post a Comment

Followers

About Me

I love cooking and doing experiments on cooking. Experimentation helps in inventing new dishes.